משרד הבריאות: 58 חלו השנה בשפעת קשה • ארבעה מהם נפטרו

    איתי גדסי No Comments on משרד הבריאות: 58 חלו השנה בשפעת קשה • ארבעה מהם נפטרו
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על פי נתונים שפרסם היום (שלישי) משרד הבריאות עולה כי השנה חלו 58 אנשים בשפעת באופן קשה, מתוכם ארבעה נפטרו.

    בדיון שהתקיים בועדת הבריאות של הכנסת אמרה מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, ד"ר אמיליה אניס, כי השנה נמנו 58 חולים קשים בשפעת ו-4 נפטרו כתוצאה מהמחלה. אף אחד מהנפטרים לא חוסן.

    עוד אמרה ד"ר אניס כי "משרד הבריאות פנה לקופות החולים לפני תחילת עונת השפעת ושוב בחודש דצמבר, על מנת שיחדשו את מלאי החיסונים שברשותן. בשנה שעברה חוסנו 21% מתושבי המדינה, השנה כ-20% עד כה. יש בעיית ייצור עולמית וכתוצאה מכך מלאי מוגבל. מנות של תרכיב חי מוחלש הוזמנו ולא הגיעו לארץ, ואין לנו שליטה על זה".

    מנגד, האחראים על חיסוני השפעת בקופות החולים כללית ומכבי, אסתר רפאלוביץ' ונדב פרץ, אמרו כי יש חיסונים בסניפי קופות החולים ובמלאי, ואם קיים חוסר במרפאה ספציפית משנעים אליה חיסונים ממרפאה אחרת.

    "ביום רגיל מתחסנים 3,000 איש, אך בעיצומה של בהלת השפעת נהרו 30 אלף ביום. לפני שבועיים נותרנו עם מלאי של 100 אלף חיסונים וזימנו אנשים, אך רק מעטים מגיעים", אמרה רפאלוביץ'. "אנחנו משקיעים עשרות מיליוני שקלים בפרויקט חיסוני השפעת, אך אנשים לא מגיעים להתחסן. בשנה שעברה השמדנו 110 אלף חיסונים בעלות של מעל שניים וחצי מיליון שקלים", אמר פרץ.



    0 תגובות